Otváracie hodiny

Na objednávku

Privátny wellness Bratislava

Privátny wellness v Bratislave

Vám ponúka pomocou modernej kombinovanej pece značky Harvia jedinečnú fínsku alebo parnú saunu, ako aj masážne služby a služby aromaterapie.

Privátny wellness je vhodné využiť, či už vo dvojici, s rodinou alebo priateľmi. Kapacita priestoru je vybudovaná pre štyri dospelé osoby.


Saunu vieme pripraviť podľa požiadavky klienta. Teplotu vieme nastaviť tak, aby vyhovovala prípadne i vašim malým ratolestiam a mohli si tak dopriať pobyt v detskej saune.

Garantujeme vám vysokú kvalitu našich služieb, individuálny prístup, záujem a ústretovosť, čisté, voňavé a útulné prostredie s rodinnou atmosférou.


Čo nájdete v našom privátnom wellness štúdiu v Bratislave?

Okrem kombinovanej fínskej a parnej sauny vybudovanej na mieru, rôznych druhov masáží a služieb aromaterapie nájdete u nás na ochladenie po pobyte v saune ochladzovaciu kaďu z tropického dreva Kambala.

Zrelaxovať sa môžete v našej relaxačnej miestnosti so štyrmi pohodlnými ležadlami, príjemnou relaxačnou hudbou a vôňou.

Aké luxusné vybavenie u nás nájdete, si môžete pozrieť v našej galérií fotografií a v časti stránky o službách s názvom privátny wellness.

O aromaterapiu a vôňu vo wellnesse sa postarajú difuzéry a esenciálne oleje značky dōTERRA®.

V našej ponuke nájdete i darčekové poukážky pre privátny wellness v trvaní 120 a 180 minút, ktoré isto potešia vašich blízkych.

V priebehu saunovania alebo po skončení pobytu v saune si doprajte jednu z našich masáži.

Cestu do nášho privátneho wellness štúdia v Bratislave – Petržalke spolu s mapou a možnosťami mestskej dopravy nájdete v našich kontaktoch.

Ceny wellness služieb a masáži nájdete v prehľadnom cenníku.


Wellness

je životný štýl. Zároveň je to filozofia, zdravý a aktívny spôsob života, pomocou ktorého je možné dosiahnuť fyzickú a duševnú rovnováhu. Je to cesta k dosiahnutiu harmónie tela a duše a taktiež prostriedok na to, aby sme sa cítili dobre a udržali si pevné zdravie.

Wellness je spôsob dosiahnutia vitality, pocitu sviežosti, mladosti a je to cesta k minimalizácií negatívnych vplyvov na náš organizmus.

Wellness je tiež označenie pre zariadenia, v ktorých sa takáto filozofia realizuje. Rovnako je aj označenie pre samotné procedúry, ktoré vedú človeka k získaniu blahodárnych pocitov.

História wellnessu

História wellnessu siaha až do čias starovekého Grécka a Ríma. Veľkým kultom mladosti v tých časoch bola starostlivosť o telo. Gréci kládli dôraz na cvičenie a kúpele boli iba doplnkom. V 17. storočí znamenal wellness opak choroby. V minulosti bol wellness spájaný skôr s fyzickým zdravím. Až v 20. storočí sa k fyzickému zdraviu pridala aj starostlivosť o psychickú pohodu.

Wellness v súčastnosti

Dnes je pojem slova wellness naozaj široký. Ide o realizáciu nášho skutočného potenciálu žiť zdravšie, šťastnejšie a úspešnejšie.

Wellness je aktívny proces, v ktorom sa snažíme dostať telo do pohody, do stavu celkovej spokojnosti a vyberáme si možnosti, ktoré vedú k lepšiemu životnému štýlu a jeho naplneniu.

Pre každého by malo byť dôležité nadobudnúť optimálnu hladinu psychickej, fyzickej, spirituálnej a sociálnej pohody. Preto je dôležité, aby ste vo svojom živote zaviedli rovnováhu v tom, čo robíte. Wellness štýl života spomaľuje proces starnutia, pozitívne vplýva na činnosť mozgu, kardiovaskulárny systém, kĺby, neurózy. Wellness štýl je cesta k príjemnému a šťastnému životu od mladosti až do vysokého veku.

Súčasťou wellness sú:

  • pohybová aktivita, starostlivosť o fyzickú kondíciu,
  • kontrola telesnej hmotnosti,
  • zdravá a vyvážená strava,
  • skrášľovanie tela – rôzne kozmetické procedúry,
  • kontrola stresu,
  • budovanie duševnej rovnováhy pomocou meditácií, relaxácie, jogy a podobne.

Wellness zariadenia poskytujú širokú škálu wellness procedúr.


Privátny wellness Bratislava – sauna

Sauna

patrí medzi jednu z wellness procedúr, ktorá sa u nás teší čoraz väčšiemu záujmu a rastie na popularite. Vďaka svojim blahodárnym zdravotným účinkom patrí medzi vyhľadávané procedúry najmä v zimných mesiacov. Saunu sa však odporúča navštevovať celoročne a hlavne pravidelne, aby bol pozitívny zdravotný efekt čo najväčší. Blahodárne účinky saunovania vydržia sedem dní. Preto sa odporúča navštevovať saunu pravidelne aspoň 1x do týždňa.

Zdravotné účinky pravidelného saunovania

Podľa odborníkov má pravidelná návšteva sauny viaceré priaznivé zdravotné účinky:

  • zvyšuje imunitu a obranyschopnosť organizmu,
  • prevencia proti chrípke a nachladnutiu,
  • zlepšuje krvný obeh a má pozitívny vplyv na činnosť srdca,
  • prečisťuje horné dýchacie cesty,
  • preukázatelné liečivé účinky pri astme,
  • redukuje bolesť kĺbov, má vplyv na artrózu, degeneratívne ochorenia kĺbov, reumatizmus,
  • uvoľňuje napätie a stres,
  • revitalizuje sa telo a myseľ,
  • urýchľuje svalovú regeneráciu,
  • vyvoláva hlbší a uvoľňujúci spánok,
  • zjemňuje a omladzuje pokožku – hĺbkovo čistí pokožku a vyplavuje nečistoty z tela – funguje ako terapia na krásu,
  • vďaka zvýšenému metabolizmu je účinnejšia rekonvalescencia,
  • sauna je vynikajúcou súčasťou života športovca pri športovej príprave (jej kladné efekty môžeme pozorovať jednak pred vrcholovou športovou záťažou, ale aj po nej, napr. pri odstraňovaní športovej únavy),
  • ozdravné účinky sauny si nemusia odopierať ani tehotné ženy; mali by však vynechať prvé tri mesiace tehotenstva a saunovať sa po konzultácií so svojim lekárom.

Ďalšie benefity saunovania

Ohriatie tela nad normálnu telesnú teplotu je príjemné a má relaxačné účinky. V saune sa uvoľnia unavené svaly a upokojí sa vystresovaný mozog. Horúci vzduch v saune stimuluje systém žliaz s vnútorným vylučovaním a pozitívne ovplyvňuje imunitu. 

Pravidelná návšteva sauny sa odporúča pri liečbe horných dýchacích ciest, poruchách pohybového ústrojenstva, nespavosti a rôznych alergiách. 

Sauna prináša nielen úľavu v podobe dobrej nálady, celkového prehriatia pokožky, vnútorných orgánov a svalstva, ale dožičíte si ňou i tréning srdcovo-cievneho systému. 

Aj keď pravidelný pobyt v saune prináša so sebou množstvo zdraviu prospešných benefitov, nie je vhodný úplne pre každého a za každých okolností.

Medzi kontraindikácie návštevy sauny patria:

  • akútne zápaly,
  • zvýšená činnosť štítnej žľazy,
  • krvácavé stavy,
  • vysoký alebo nízky krvný tlak,
  • zápalové choroby žíl,
  • epilepsia,
  • infekčné horúčkové stavy,
  • virózy,
  • diabetes mellitus,
  • zhubné nádory,
  • nehojace sa kožné defekty,
  • v období menštruácie,
  • tehotné ženy v prvom trimestri,
  • stavy po srdcovom infarkte a cievnej mozgovej príhode,
  • srdcová insuficiencia,
  • koronárna srdcová choroba,
  • parazitárne ochorenia,
  • hnisavé zápaly kože,
  • mokvajúci ekzém,
  • aktívna tuberkulóza,
  • chronický alkoholizmus,
  • vek nad 70 rokov, ak sa osoba predtým ešte nesaunovala,
  • stav po tromboflebitíde.

Zásady správneho saunovania

Naše desatoro správneho saunovania sme zhrnuli na nasledovnom obrázku:

Zásady správneho saunovania

Pred pobytom v saune

  • pobyt v saune odporúčame plánovať v rozpätí týždňa, pričom za týždeň sa odporúčajú 1-2 pobyty,
  • pred plánovaným pobytom v saune odporúčame nejesť ťažké jedlo a nepiť alkohol,
  • nechoďte do sauny pred alebo po namáhavom cvičení,
  • na pobyt v saune si vyčleňte minimálne 1,5 až 2 hodiny,
  • v šatni si odložte hodinky, mobilný telefón, šperky, atď.,
  • pred vstupom do sauny sa osprchujte, umyte mydlom a utrite do sucha.

Samotný proces saunovania

Vstup do sauny

  • do suchej sauny vstupujeme bez plaviek, nahí, prípadne v plachtách,
  • dostatočne veľký uterák/plachtu si zoberieme do sauny a z hygienických dôvodov ich rozprestrieme pod celé telo vrátane chodidiel tak, aby pot kvapkal iba na plachtu, nie na drevené dosky v saune.

Priebeh saunovania

  • sadneme si na najnižšiu lavicu a postupne sa premiestňujeme na vyššiu úroveň sedenia (najmä preto, aby sa zabránilo teplotnému šoku),
  • snažíme sa mať nohy vo výške bedier alebo v polohe ležmo, pričom dbáme na to, aby celé telo bolo vystavené rovnakej teplote,
  • v saune dýchame nosom, avšak pomaly, nie veľmi zhlboka,
  • pri saunovaní sa správame ticho a kultúrne, sauna je najmä miestom pokoja a meditácie,
  • za účelom zvýšenia vlhkosti v kabíne, môžeme poliať kamene pripravenou vodou; nelejeme však príliš veľa vody naraz, radšej menej a častejšie,
  • každý pobyt v saune končíme v kľude, pamätajúc na to, že po zmene polohy z ležania do sedu čakáme 1-2 minúty v sede, aby sme tak zabránili náhlemu odlivu krvi z mozgu, čo by mohlo mať za následok mdloby.

Opustenie sauny, ochladenie a relax

  • po tom, ako opustíme saunu si ochladíme organizmus buď sprchou, alebo použitím ochladzovacej kade so studenou vodou,
  • pred vstupom do ochladzovacej kade sa osprchujeme vlažnou vodou, aby sme zo seba zmyli pot,
  • pri ochladzovaní tela pamätáme na to, že telo ochladzujeme od chodidiel smerom k srdcu, nikdy nalejeme studenú vodu na rozohriatu hlavu,
  • každý cyklus saunovania zakončujeme 15 – 20 min. odpočinkom v polohe na chrbte, v relaxačnej miestnosti s lehátkami,
  • pri pobyte v saune nejeme, nepijeme a ani nečítame,
  • v intervaloch medzi jednotlivými cyklami saunovania sa snažíme doplniť tekutiny, vitamín C, malé občerstvenie v podobe ovocia za účelom doplnenia chýbajúcich minerálov v tele,
  • cyklus saunovania opakujeme 3x.

Po saunovaní

  • po poslednom saunovaní si neumývajte telo mydlom, rovnako ani nevykonávajte žiadne väčšie úsilie,
  • pred odchodom z wellness odporúčame 15 až 20 minút odpočívať, aby sa telo prispôsobilo zmene teploty,
  • v prípade, že sa budete po saunovaní cítiť zle, mali by ste sa poradiť so svojím lekárom,
  • proces saunovania môžemete zakončiť obľúbenou masážou alebo iným ošetrením,
  • v zime sa teplo oblečieme, aby sme pohodlne vyšli von do zimných podmienok.

Záverečné odporúčania

  • do sauny si prinesieme šlapky, plachty a osušku u nás dostanete,
  • v priestore udržiavame poriadok – vždy nechajte saunu v stave, v ktorom ju chcete nájsť,
  • keďže saunovanie zabezpečuje ochranu organizmu po dobu siedmich dní, odporúča sa opakovať procedúru minimálne 1 krát za týždeň, pre zachovanie odolnosti organizmu voči ochoreniam,
  • majte na pamäti, že sauna je druh „filozofie kúpeľa“ – je doplnkom podporujúcim liečenie organizmu, prírodným prostriedkom k zabráneniu prepuknutiu chorôb a ochranou ľudského tela.

Tešíme sa na Vašu návštevu a prajeme príjemný deň.

Súkromný wellness Bratislava – sauna

Odporúčané články

Call Now Button