Telefón

+421-903-738-803

Email

zdenka@zdenkagoldschmidtova.sk

Otváracie hodiny

Na objednávku

Privátny wellness Bratislava

Wellness

je životný štýl. Je to filozofia, zdravý a aktívny spôsob života, pomocou ktorého je možné dosiahnuť fyzickú a duševnú rovnováhu. Je to cesta k dosiahnutiu harmónie tela a duše a taktiež prostriedok na to, aby sme sa cítili dobre a udržali si pevné zdravie. Wellness je spôsob dosiahnutia vitality, pocitu sviežosti, mladosti a je to cesta k minimalizácií negatívnych vplyvov na náš organizmus.


Wellness je tiež označenie pre zariadenia, v ktorých sa takáto filozofia realizuje. Rovnako je aj označenie pre samotné procedúry, ktoré vedú človeka k získaniu blahodárnych pocitov.

História wellnessu siaha až do čias starovekého Grécka a Ríma. Veľkým kultom mladosti v tých časoch bola starostlivosť o telo. Gréci kládli dôraz na cvičenie a kúpele boli iba doplnkom. V 17. storočí znamenal wellness opak choroby. V minulosti bol wellness spájaný skôr s fyzickým zdravím. Až v 20. storočí sa k fyzickému zdraviu pridala aj starostlivosť o psychickú pohodu.

Dnes je pojem slova wellness naozaj široký. Ide o realizáciu nášho skutočného potenciálu žiť zdravšie, šťastnejšie a úspešnejšie.

Wellness je aktívny proces, v ktorom sa snažíme dostať telo do pohody, do stavu celkovej spokojnosti a vyberáme si možnosti, ktoré vedú k lepšiemu životnému štýlu a jeho naplneniu.

Pre každého by malo byť dôležité nadobudnúť optimálnu hladinu psychickej, fyzickej, spirituálnej a sociálnej pohody. Preto je dôležité, aby ste vo svojom živote zaviedli rovnováhu v tom, čo robíte. Wellness štýl života spomaľuje proces starnutia, pozitívne vplýva na činnosť mozgu, kardiovaskulárny systém, kĺby, neurózy. Wellness štýl je cesta k príjemnému a šťastnému životu od mladosti až do vysokého veku.

Súčasťou wellness sú:

  • pohybová aktivita, starostlivosť o fyzickú kondíciu
  • kontrola telesnej hmotnosti
  • zdravá a vyvážená strava
  • skrášľovanie tela – rôzne kozmetické procedúry
  • kontrola stresu
  • budovanie duševnej rovnováhy pomocou meditácií, relaxácie, jogy…

Wellness zariadenia poskytujú širokú škálu wellness procedúr.


Čo nájdete v našom privátnom wellness štúdiu v Bratislave?

V našom súkromnom wellness ponúkame kombinovanú fínsku a parnú saunu, masážne služby a služby aromaterapie. Saunu vieme pripraviť podľa požiadavky klienta buď ako klasickú suchú fínsku saunu alebo parnú saunu. Teplotu vieme nastaviť tak, aby vyhovovala i vašim malým ratolestiam a mohli si dopriať pobyt v detskej saune. Na ochladenie po pobyte v saune máme k dispozícií okrem sprchy aj ochladzovaciu kaďu z tropického dreva kambala.

Zrelaxovať sa môžete v našej relaxačnej miestnosti so štyrmi pohodlnými lehátkami, príjemnou relaxačnou hudbou a vôňou.

Aké luxusné vybavenie u nás nájdete, si môžete pozrieť v našej galérií fotografií a v časti stránky wellness.

O aromaterapiu a vôňu vo wellnesse sa postarajú difuzéry a esenciálne oleje značky dōTERRA®.

V našej ponuke nájdete i darčekové poukážky pre privátny wellness v trvaní 120 a 180 minút, ktoré isto potešia vašich blízkych.

V priebehu saunovania alebo po skončení pobytu v saune odporúčame si dopriať jednu z našich masáži.

Ceny našich wellness služieb a masáži sú dostupné v cenníku.


Privátny wellness Bratislava – sauna

Sauna

patrí medzi jednu z wellness procedúr, ktorá sa u nás teší čoraz väčšiemu záujmu a rastie na popularite. Vďaka svojim blahodárnym zdravotným účinkom patrí medzi vyhľadávané procedúry najmä v zimných mesiacov. Saunu sa však odporúča navštevovať celoročne a hlavne pravidelne, aby bol pozitívny zdravotný efekt čo najväčší. Blahodárne účinky saunovania vydržia sedem dní. Preto sa odporúča navštevovať saunu pravidelne aspoň 1x do týždňa.

Zdravotné účinky pravidelného saunovania

Podľa odborníkov má pravidelná návšteva sauny viaceré priaznivé zdravotné účinky:

  • zvyšuje imunitu a obranyschopnosť organizmu
  • prevencia proti chrípke a nachladnutiu
  • zlepšuje krvný obeh a má pozitívny vplyv na činnosť srdca
  • prečisťuje horné dýchacie cesty
  • preukázatelné liečivé účinky pri astme
  • redukuje bolesť kĺbov, má vplyv na artrózu, degeneratívne ochorenia kĺbov, reumatizmus
  • uvoľňuje napätie a stres
  • revitalizuje sa telo a myseľ
  • urýchľuje svalovú regeneráciu
  • vyvoláva hlbší a uvoľňujúci spánok
  • zjemňuje a omladzuje pokožku – hĺbkovo čistí pokožku a vyplavuje nečistoty z tela – funguje ako terapia na krásu
  • vďaka zvýšenému metabolizmu je účinnejšia rekonvalescencia
  • sauna je vynikajúcou súčasťou života športovca pri športovej príprave. Jej kladné efekty môžeme pozorovať jednak pred vrcholovou športovou záťažou, ale aj po nej, napr. pri odstraňovaní športovej únavy
  • ozdravné účinky sauny si nemusia odopierať ani tehotné ženy; mali by však vynechať prvé tri mesiace tehotenstva a saunovať sa po konzultácií so svojim lekárom

Okrem toho, ohriatie tela nad normálnu telesnú teplotu je príjemné a má relaxačné účinky. V saune sa uvoľnia unavené svaly a upokojí sa vystresovaný mozog. Horúci vzduch v saune stimuluje systém žliaz s vnútorným vylučovaním a pozitívne ovplyvňuje imunitu. 

Pravidelná návšteva sauny sa odporúča pri liečbe horných dýchacích ciest, poruchách pohybového ústrojenstva, nespavosti a rôznych alergiách. 

Sauna prináša nielen úľavu v podobe dobrej nálady, celkového prehriatia pokožky, vnútorných orgánov a svalstva, ale dožičíte si ňou i tréning srdcovo-cievneho systému. 

Aj keď pravidelný pobyt v saune prináša so sebou množstvo zdraviu prospešných benefitov, nie je vhodný úplne pre každého a za každých okolností.

Medzi kontraindikácie návštevy sauny patria:

  • akútne zápaly
  • zvýšená činnosť štítnej žľazy
  • krvácavé stavy
  • vysoký alebo nízky krvný tlak
  • zápalové choroby žíl
  • epilepsia
  • infekčné horúčkové stavy
  • virózy
  • diabetes mellitus
  • zhubné nádory
  • nehojace sa kožné defekty
  • v období menštruácie
  • tehotné ženy v prvom trimestri
  • stavy po srdcovom infarkte a cievnej mozgovej príhode
  • srdcová insuficiencia
  • koronárna srdcová choroba
  • parazitárne ochorenia
  • hnisavé zápaly kože
  • mokvajúci ekzém
  • aktívna tuberkulóza
  • chronický alkoholizmus
  • vek nad 70 rokov, ak sa osoba predtým ešte nesaunovala
  • stav po tromboflebitíde

Zásady správneho saunovania

Naše desatoro správneho saunovania sme zhrnuli na nasledovnom obrázku:

Zásady správneho saunovania

Pred pobytom v saune

  • pobyt v saune je potrebné plánovať v rozpätí týždňa, za týždeň sú odporúčané 1-2 pobyty
  • pred plánovaným pobytom v saune odporúčame nejesť ťažké jedlo a nepiť alkohol
  • nechoďte do sauny pred alebo po namáhavom cvičení
  • na pobyt v saune si vyčleňte minimálne 1,5 až 2 hodiny
  • pred vstupom do sauny si v šatni odložte hodinky, mobilný telefón, šperky, atď.
  • pred vstupom do sauny sa osprchujte, umyte mydlom a utrite do sucha

Samotný proces saunovania

  • do suchej sauny vstupujeme bez plaviek, nahí, prípadne v plachtách 
  • do sauny si zoberieme dostatočne veľký uterák/plachtu, z hygienických dôvodov ho rozprestrieme pod celé telo vrátane chodidiel tak, aby pot kvapkal iba na plachtu, nie na drevené dosky v saune
  • snažíme sa mať nohy vo výške bedier alebo v polohe ležmo, pričom dbáme na to, aby celé telo bolo vystavené rovnakej teplote, sadneme si na najnižšiu lavicu a postupne sa premiestňujeme na vyššiu úroveň sedenia (to  preto, aby sa zabránilo teplotnému šoku)
  • v saune dýchame nosom, avšak pomaly, nie veľmi zhlboka
  • pri saunovaní sa správame ticho a kultúrne, sauna je miestom pokoja a meditácie
  • za účelom zvýšenia vlhkosti v kabíne, môžeme poliať kamene pripravenou vodou; nelejeme však príliš veľa vody naraz, radšj menej a častejšie
  • každý pobyt v saune končíme v kľude, pamätajúc na to, že po zmene polohy z ležania do sedu čakáme 1-2 minúty v sede, aby sme tak zabránili náhlemu odlivu krvi z mozgu, čo by mohlo mať za následok mdloby
  • po tom, ako opustíme saunu si ochladíme organizmus buď sprchou, alebo použitím ochladzovacej kade so studenou vodou. Pred vstupom do ochladzovacej kade sa osprchujeme vlažnou vodou, aby sme zo seba zmyli pot
  • pri ochladzovaní tela pamätáme na to, že telo ochladzujeme od chodidiel smerom k srdcu, nikdy nalejeme studenú vodu na rozohriatu hlavu
  • každý cyklus saunovania zakončujeme 15 – 20 min. odpočinkom v polohe na chrbte, v relaxačnej časti s lehátkami
  • pri pobyte v saune nejeme, nepijeme a nečítame – na tieto účely
  • v intervaloch medzi jednotlivými cyklami saunovania sa snažíme doplniť tekutiny, vitamín C, malé občerstvenie v podobe ovocia za účelom doplnenia chýbajúcich minerálov v tele
  • cyklus saunovania opakujeme 3x

Po saunovaní

  • po poslednom saunovaní si neumývame telo mydlom
  • po ukončení saunovacej procedúry a pred odchodom z wellness je treba 15 až 20 minút odpočívať, aby sa telo prispôsobilo zmene teploty
  • ihneď po kúpeli nevykonávame žiadne väčšie úsilie
  • v prípade, že sa budete po saunovaní zle cítiť, mali by ste sa poradiť so svojím lekárom
  • proces saunovania môžeme zakončiť obľúbenou masážou alebo iným ošetrením
  • v zime sa teplo oblečieme, aby sme pohodlne vyšli von do zimných podmienok

Záverečné odporúčania

  • do sauny si prinesieme šlapky, plachty a osušku u nás dostanete 
  • v saune udržiavame poriadok – vždy nechajte saunu v stave, v ktorom ju chcete nájsť
  • keďže saunovanie zabezpečuje ochranu organizmu po dobu siedmich dní, aby bola zachovaná odolnosť organizmu voči ochoreniam, odporúča sa opakovať saunovanie minimálne 1 krát za týždeň
  • majte na pamäti, že sauna je druh „filozofie kúpeľa“ – je doplnkom podporujúcim liečenie organizmu, prírodným prostriedkom k zabráneniu prepuknutiu chorôb a ochranou ľudského tela

Tešíme sa na Vašu návštevu a prajeme príjemný deň.

Súkromný wellness Bratislava – sauna

Odporúčané články