Joja Bodyfit

Výživa a najčastejšie chyby oka

Pestrá vyvážená strava spolu s dostatočným pohybom má blahodárny vplyv na zdravie nášho organizmu. Aj zdravie našich očí ovplyvňuje množstvo živín, ktoré cez deň prijímame. Pre oči sú dôležité najmä vitamíny A,B,C,D, E a antioxidant luteín. Tieto prvky nájdeme hlavne v tmavej listovej zelenine, ako je kel a špenát, luteín zas v brokolici, či hrachu. Na oči priaznivo pôsobia aj potraviny s vysokým obsahom omega – 3 mastných kyselín. Tie nám poskytujú ryby, tuniaky, losos. So zdravím organizmu súvisí samozrejme aj udržanie si primeranej hmotnosti. Obezita a nadváha zvyšujú riziko vzniku cukrovky a ďalších chorôb, ktoré môžu viesť k rôznym očným chorobám.

Medzi najčastejšie poruchy oka radíme refrakčné chyby, akými sú ďalekozrakosť, krátkozrakosť a asigmatizmus.  Tieto chyby oka sú vznikajú, keď svetelné lúče dopadajú pred alebo za sietnicu oka. Pod  Krátkozrakosťou rozumieme, že človek vidí blízke predmety ostrejšie ako vzdialené. Pri ďalekozrakosti zas vidíme vzdialenejšie predmety ostrejšie ako blízke. Asigmatizmus predstavuje nerovnomerné zakrivenie rohovky, kedy rohovka nemá pravidelný polguľovitý tvar, ale je v niektorých smeroch sploštená. Táto refrakčná porucha väčšinou postihuje ľudí od narodenia. Môže však vzniknúť aj po závažnejšom očnom ochorení, operácii alebo zranení oka.
Najčastejšou formou korekcie zraku sú dioptrické okuliare. Na trhu nájdeme množstvo druhov a tvarov, takže nie je problém vybrať si pre seba tie, ktoré nám sedia. Ďalším spôsobom korekcie očných chýb sú kontaktné šošovky, ktoré sú čoraz viac populárne. Medzi ich hlavné prednosti patrí to, že sa nezahmlievajú a sú bezpečné pri akomkoľvek type športu.