Joja Bodyfit

Cvičenie SM-systém

Bolesti chrbta, šije, ramien, bedrových kĺbov, kolien, teda rôznych častí pohybového aparátu  patria k najčastejším zdravotným problémom väčšiny z nás. Podpisuje sa pod nich najmä, sedavé zamestnanie, málo pohybu, jednostranné zaťaženie. Permanentné preťažovanie stále tých istých svalov alebo dokonca len ich častí (dochádza k ich presileniu) a nepoužívanie ostatných svalov (dochádza k ich zoslabnutiu a ochabnutiu), vedie k  tzv. svalovej dysbalancii. Svalová dysbalancia je príčinou takmer všetkých poškodení, opotrebovaní, zníženej funkčnosti  a následných bolestí  chrbtice, kĺbov, svalov a šliach. Jej odstránením (zmiernením rozdielu svalovej sily, rozsahu a pružnosti medzi jednotlivými svalmi), dôjde k výraznému zmierneniu až odstráneniu bolesti a k obnoveniu stratenej funkčnosti poškodenej časti pohybového aparátu.

Medzi najuniverzálnejšie a najúčinnejšie prostriedky na udržanie si zdravej a neboľavej chrbtice, kĺbov a celého pohybového aparátu, patrí pravidelné a systematické cvičenie.

smisek
Pravidelným cvičením si okrem ochrany pohybového aparátu zlepšíte výkonnosť srdca, srdco-cievneho a lymfatického systému,  posilníte kosti, znižite riziko vzniku osteoporózy, zvýšite psychickú  a fyzickú kondíciu. Odbúrate nadbytočné tukové tkanivá a znížite hladinu tzv. zlého cholesterolu (LDL cholesterol). My vám v našom Joja bodyfit štúdiu vieme pomôcť s vašimi bolesťami, zvýšením kondície programom:

Rehabilitačné cvičenie SM-systém MUDr. Smíška je vysoko účinné cvičenie najmä pri:

 

1. vyrovnaní chrbtice u skolióz

Metóda sm-systém Mudr. Smíška spočíva v aktívnom uvoľnení vertikálneho tlaku aktiváciou špirálových svalových reťazcov. Pri cvičení svalové reťazce sťahujú chrbticu do centra a preťahujú ju smerom nahor. To umožňuje u mladých ľudí plnú kompenzáciu skolióz a u starších ľudí úľavu od bolesti, zahojenie vysunutia medzistavcových platničiek a zabráneniu ďalšiemu rozvoju degeneratívnych zmien.

2. prinavrátení stability chôdze seniorov

Vo veku 70-80 rokov je možné cvičením navrátiť telu pohyblivosť ramenných a bedrových kĺbov. Ďalej obnoviť optimálnu koordináciu chôdze. Zbaviť sa neistoty a strachu z pádu a závratov.

3. regenerácii športovcov

Cvičenia špirálovej stabilizácie posilňujú i preťahujú svaly celého tela naraz. U jednostranného preťaženia športom umožňujú rýchlu kompenzáciu, regeneráciu a udržanie svalovej balancie športovca a sú výbornou prevenciou poškodenia chrbtice a kĺbov jednostranným športom. Za 15 minút cvičenia precvičíme všetky dôležité svaly tela z hľadiska sily a pretiahnutia.

Viac o Metóde sm-systém Mudr. Smíška sa dozviete na: www.smsystem.cz .

Výhodou cvičení u nás je, že cvičíte vždy pod vedením terapeutky sm-systému, ktorá dohliada na:

  • správne prevedenie cvičení,
  • správne dýchanie,
  • optimálnu intenzitu cvičenia vzhľadom na vašu výkonnosť a potreby,

Cvičí vždy len jedna  až dve cvičenky (jeden až dvaja cvičenci) teda nemusíte mať ostych, že niečo neviete alebo máte slabšiu kondíciu. 

Last Updated on Saturday, 29 July 2017 14:53